Skip to main content
  • AKTUALNOŚCI
  • Informacja o zmianie Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych

Informacja o zmianie Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych

17-01-2017

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że z dniem 20.01.2017 r. ulega zmianie Regulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych wprowadzony Uchwałą Zarządu Warmińsko-Mazurskiego Banku Spółdzielczego nr 9/12/2016 z dnia 03.10.2016 r.

Potrzeba wprowadzenia zmian wynika z obowiązku dostosowania regulacji do przepisów Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 630).

Zakres wprowadzanych zmian:
1)§ 70 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„W przypadku dokonania transakcji powodujących niedozwolone saldo debetowe na rachunku bankowym, Bank wzywa do zapłaty w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W przypadku braku wpłaty Bank stosuje odpowiednio przepisy zawarte w Umowie i Regulaminie.”;


2)§ 99 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„Posiadacz rachunku/Użytkownik karty może złożyć reklamację w następującej formie:
1)pocztą tradycyjną na adres placówki Banku (adresy placówek są dostępne na stronie internetowej Banku www.wmbs.pl);
2) telefonicznie, faksem lub pocztą elektroniczną (dane kontaktowe oraz adresy skrzynek elektronicznych są dostępne na stronie internetowej Banku www.wmbs.pl);
3)w każdej placówce Banku w formie ustnej lub pisemnej.”;


3)dodaje się Rozdział nr 20 oraz paragraf nr 100 w brzmieniu:

„Rozdział 20. Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich
§100.
1. Spory powstałe pomiędzy Posiadaczem rachunku a Bankiem mogą być rozstrzygane w drodze polubownej w trybie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przy Rzeczniku Finansowym zgodnie z ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 630).
2.Zasady pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w trybie przeprowadzenia postępowania polubownego przy Rzeczniku Finansowym opisane są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.
3.Po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej w Banku, opisanej w Rozdziale 19, Posiadacz rachunku ma prawo złożyć wniosek o przeprowadzenie postępowania polubownego przy Rzeczniku Finansowym zgodnie z ustawą, o której mowa w ust. 1.”;


4)kolejne rozdziały i paragrafy zostają przenumerowane odpowiednio.

Pełna treść Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych jest dostępna poniżej oraz w placówkach Banku WMBS.

Jednocześnie informujemy, że w związku z wprowadzonymi zmianami Posiadacz rachunku ma prawo wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym. Zgłoszenie sprzeciwu bez dokonania wypowiedzenia Umowy, skutkuje wygaśnięciem Umowy z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian. Niezłożenie przez Posiadacza rachunku oświadczenia o zgłoszeniu sprzeciwu lub wypowiedzeniu Umowy oznaczać będzie akceptację wprowadzonych zmian.

Pisemne oświadczenia w ww. sprawach można złożyć w placówce Banku lub przesłać na adres Banku.

Warmińsko – Mazurski Bank Spółdzielczy