Blik

Co to jest BLIK

BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej BS Pay.

Kto może korzystać z BLIKA?

Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:

  • są użytkownikami karty płatniczej do konta osobistego w Banku WMBS,
  • posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną BS Pay (użytkownicy systemu Android mogą pobrać aplikację ze sklepu Google Play, dla systemu iOS aplikacja jest dostępna  w sklepie App Store).

Jeżeli nie jesteś użytkownikiem karty płatniczej, a posiadasz konto osobiste w Banku WMBS, możesz złożyć wniosek o włączenie usługi BLIK w oddziale Banku.

Dzięki usłudze BLIK możesz:

  • szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania  jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji BS Pay wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję,
  • wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej,
  • dokonać przelewu na telefon (usługa będzie dostępna wkrótce).

blik1

Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?

W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do portalu Kartosfera. Taką zmianę zgłosisz również za pośrednictwem Infolinii oraz w placówce Banku WMBS.

W tabeli możesz sprawdzić jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK

blik2

Jak aktywować BLIKA?

Zarejestruj/zaloguj się do portalu blik3

    1. W portalu Kartosfera wygeneruj kod umożliwiający aktywację aplikacji mobilnej blik4
    2. Pobierz aplikację BS Pay ze sklepu Google Play lub App Store,
    3. Aktywuj aplikację akceptując Regulamin aplikacji mobilnej BS Pay, wprowadzając kod wygenerowany w Kartosferze i nadając swój własny kod PIN do aplikacji,
    4. Dokończ aktywację w portalu Kartosfera w zakładce Aplikacja mobilna, a następnie kliknij w BS Pay przycisk "Dalej"
    5. Uruchom usługę BLIK akceptując Regulamin korzystania z Usługi BLIK dostępnej w aplikacji mobilnej BS Pay oraz wybierając konto osobiste powiązane z tą usługą – z tego rachunku będą dokonywane transakcje za pośrednictwem usługi BLIK,
    6. Wybierz ikonkę BLIK,
    7. Zacznij korzystać z BLIKA

W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji BS Pay oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją.

blik5

W przypadku problemu z aktywacją BLIKA, skontaktuj się z Bankiem.

BLIK – płać i wypłacaj wygodnie

Płatności w sklepach lub w Internecie:

  1. Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów,
  2. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BS Pay,
  3. Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu),
  4. Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga,
  5. To już wszystko - zakupy opłacone.

Wypłata gotówki z bankomatu*:

  1. Wybierz formę wypłaty środków bez karty,
  2. Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK,
  3. Podaj kwotę transakcji,
  4. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BS Pay,
  5. Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie,
  6. Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej BS Pay poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga,
  7. Wypłata dokonana.

*Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów

Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:

  1. Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku,
  2. Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej BS Pay,
  3. Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego, aktualizuj system operacyjny oraz aplikację BS Pay, stosuj oprogramowanie antywirusowe, stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe, aktualizuj przeglądarki internetowe.
  4. Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją BS Pay i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej,
  5. Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja BS Pay. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem portalu  Kartofsera lub dzwoniąc na Infolinię Banku.

Przydatne dokumenty: