Dofinansowanie do pobytu w żłobku

  • Dofinansowanie pobytu w żłobku, program rządowy, polegający na dofinansowaniu obniżenia opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub dziennego opiekuna, bez względu na dochody osiągane w rodzinie.

    Ważne jest, aby dziecko uczęszczało do żłobka lub klubu dziecięcego wpisanego do rejestru żłobków i klubów dziecięcych albo być pod opieką dziennego opiekuna wpisanego do wykazu dziennych opiekunów.  Twoje dziecko musi być wpisane do tego rejestru lub wykazu przez żłobek, klub dziecięcy lub dziennego opiekuna. Jest to niezbędne do przyznania dofinansowania przez ZUS.

    Dofinansowanie:

    • przysługuje na pierwsze dziecko albo na kolejne dziecko, w wieku przed ukończeniem 12 miesiąca życia i po ukończeniu 36 miesiąca życia dziecka - za okresy uczęszczania do żłobka, klubu dziecięcego lub do dziennego opiekuna;
    • nie przysługuje na dziecko, na które rodzic otrzymuje rodzinny kapitał opiekuńczy (RKO), najwcześniej możesz otrzymać w 36 miesiącu życia dziecka, tj. po miesiącu, w którym otrzymałbyś ostatnią wypłatę kapitału, jeśli byłby on wypłacany w kwocie 500 zł miesięcznie.
    • wynosi maksymalnie 400 zł miesięcznie z zastrzeżeniem, że nie więcej niż wysokość faktycznej opłaty ponoszonej przez rodziców za dany miesiąc pobytu dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna z wyłączeniem opłaty za wyżywienie dziecka.

    Dofinansowanie ZUS przekaże bezpośrednio do placówki zajmującej się dzieckiem.

    Wnioski o dofinansowanie można składać od 1 kwietnia 2022r wyłącznie drogą elektroniczną

    Za pośrednictwem banku możesz złożyć wniosek jako rodzic (matka albo ojciec) dziecka.

    Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi sprawdzisz na Twoim profilu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o dofinansowaniu, informację o przyznaniu dofinansowania), które dostępne będą na po przetworzeniu wniosku do 48 godzin.

  • Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy umożliwia Ci złożenie wniosku o dofinansowanie pobytu w żłobku wyłącznie w Systemie Bankowości Internetowej. Złożenie wniosku jest bezpłatne.

    Wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do serwisu internetowego Banku. Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.

    Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z informacjami o dofinansowaniu na Stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy nie dokonuje weryfikacji formalnej ani merytorycznej danych podanych przez Ciebie we wniosku oraz w załączonych dokumentach. Ponadto nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez wybrany organ prowadzący - ZUS, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego organu.

    Wysłany wniosek o świadczenie w ramach programu możesz pobrać tylko raz, tuż po wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Potwierdzenie wysłania wniosku jest dostępne przez okres 10 lat od wysłania.

    Złożony wniosek zostanie przekazany do systemu Empatia. Dalsza obsługa wniosku jest prowadzona przez właściwy organ. W ciągu 24 godzin na adres e-mail otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

    Wniosek wraz załącznikami są trwale usuwane z serwerów Banku po wysłaniu ich do systemu Empatia.

    Pamiętaj by wydrukować i zachować wypełniony wniosek po jego wysłaniu.

  • Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku Rodzina 500+/Dobry Start/Rodzinny Kapitał Opiekuńczy/ dofinansowanie pobytu w żłobku w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

    1. w Banku– jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości internetowej, etapu rejestracji wniosku w systemie internetowym Banku oraz jego wysłania

      Tryb i zasady rozpatrywania reklamacji Klientów w Warmińsko-Mazurskim Banku Spółdzielczym zamieszczono na stronie internetowej Banku w zakładce Reklamacje.

    2. w ZUS - gdy otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru wniosku (UPO)/Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) na adres e-mail, podany we wniosku o świadczenie wychowawcze 500+ i Rodzinnym Kapitale Opiekuńczym oraz dopłacie za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub dziennym opiekuna tzw. „żłobkowe”
      • pod numerem specjalnej infolinii 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00),
      • w Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS w dni robocze (poniedziałku do piątku) w godz. 7.00 - 18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
      • we wszystkich placówkach ZUS (https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/oddzialy-inspektoraty-biura-terenowe) oraz podczas e-wizyty w ZUS (https://www.zus.pl/e-wizyta)
  • Żeby złożyć wniosek o dofinansowanie pobytu w żłobku

    • Nie musisz instalować na komputerze żadnych aplikacji ani oprogramowania.

    • W pierwszym kroku system bankowy poprosi Cię o zgodę na przekazanie do Eximee Twoich danych niezbędnych do prawidłowej identyfikacji. Brak zgody spowoduje zakończenie procesu złożenia wniosku.

    • Wysłanie wniosku nie wymaga potwierdzania narzędziem autoryzacji. System prosi o kod autoryzacyjny jedynie w sytuacji, gdy dokonasz zmiany konta do wypłaty świadczenia na inny rachunek niż posiadany przez Ciebie w Warmińsko-Mazurskim Banku Spółdzielczym. Autoryzacja wystąpi na etapie zakończenia uzupełniania wniosku.

    • Pamiętaj, że Bank nie prosi Cię o podanie jakichkolwiek informacji dotyczących wniosku oraz danych do logowania poprzez e-mail lub SMS.

    • W bankowości internetowej w każdej chwilimożesz sprawdzić status swojego wniosku.
      Statusy prezentowane w potwierdzeniu wysłania wniosku:
      Przetwarzany - trwa przesyłanie wniosku do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS
      Dostarczony - wniosek został przesłany do PUE ZUS
      Błąd dostarczenia - wniosek nie został dostarczony do PUE ZUS. Wyślij wniosek jeszcze raz.

    • W ciągu 24 godzin od wypełnienia status wniosku powinien zmienić się na „dostarczony”. Jeśli wyświetli się status „błąd dostarczenia”, wtedy wymagane jest ponowne wypełnienie i wysłanie wniosku.

    • Wniosek wraz z załącznikami są trwale usuwane z serwerów Banku po wysłaniu ich do systemu Empatia.

    Pamiętaj by wydrukować i zachować wypełniony wniosek po jego wysłaniu

    Więcej o zasadach bezpiecznego korzystania z systemu bankowości internetowej znajdziesz na naszej stronie www po wybraniu zakładki BANKOWOŚĆ INTERNETOWA:
    Zasady bezpiecznego korzystania z systemu
    Zadbaj o swoje bezpieczeństwo w Internecie